Recensie: Creatief met Cricut

“Het heeft lang geduurd voordat we in Europa een Cricut konden kopen”, vertellen Vera en Joan in hun eerste boek. Pas in 2018 werd het kopen van een Cricut buiten America heel eenvoudig. Toch waren de dames al jarenlang actief in de Nederlandse en Belgische Cricut communities. En nu hebben Vera en Joan hun krachten gebundeld. Samen hebben ze het boek Creatief met Cricut gevuld met informatie, weetjes, grappige anekdotes en inspiratie. Wil je aan de slag gaan met een Cricut? Dan is dit Nederlandstalig boek een must have!

De inhoud: Een bron aan informatie en inspiratie

Toen ik mijn Cricut Joy kocht, wist ik dat ik er van alles mee zou kunnen. Ik wist alleen niet wat ik er precies mee zou kunnen. Of hoe ik dat dan zou kunnen. Omdat ik er van houd om bij het uitpakken de handleiding vooral in de doos te laten liggen en gewoon zelf uit te vogelen hoe alles werkt, begon mijn Cricut avontuur dan ook op die manier. Toch had ik voor mezelf gewenst dat Creatief met Cricut een jaartje eerder was uitgekomen. Want jeetje wat is dit boek gevuld met waardevolle informatie! Van een uitgebreide uitleg over de basismaterialen die nodig zijn om van je Cricut avontuur een succes te maken tot een gedetailleerde, technische uitleg van alle beschikbare functies. Fantastisch!

Opvallend: Projecten die breed inzetbaar zijn

Naast alle informatie die je nodig hebt om aan de slag te gaan met jouw Cricut, staan er ook maar liefst 25 verschillende projecten uitgebreid beschreven in dit boek. Hoewel niet ieder project op elk apparaat te gebruiken is (mijn Cricut Joy kan bijvoorbeeld geen leer of hout snijden), is de achterliggende informatie wel voor iedere gebruiker van waarde. Het hele doel van Cricut is dat je dingen kunt personaliseren. De projecten die in dit boek staan kun je dus ook volledig aanpassen naar jouw wensen.

Handig: Een QR code met een schat aan informatie

Helemaal aan het begin van het boek staat aangegeven dat je ook QR codes bij de verschillende projecten zult vinden. Na het boek een paar keer door te hebben gebladerd, was ik enorm verbaasd dat ik er slechts eentje kon vinden. Toen ik uiteindelijk die allereerste QR scande, ontdekte ik dat dat de portaal was naar een online pagina vol met informatie! Deze functie had in het boek wat meer gebruikt mogen worden zodat het eenvoudiger wordt om naar de pagina te gaan, maar als je eenmaal op de pagina bent dan kijk je je ogen uit!

Vormgeving: Gevuld met tips van Teddie B. en atlj. V

Iedereen die in de Belgische en Nederlandse Cricut community zit kent Vera en Joan. Het zijn twee gezellige dames die niet alleen heel veel van Cricut afweten, maar ook gewoon gezellig zijn om mee te babbelen. In hun boek vind je daarom ook leuke anekdotes of tips die Joan en Vera nog even als sidenote wilden geven. Deze kleine extraatjes zorgen er voor dat het boek niet alleen een bron aan informatie is, maar ook gevuld is met humor. Een perfecte combinatie als je het mij vraagt.

Creatief met Cricut Nederlandstalig

Conclusie:

Creatief met Cricut is een heel waardevol boek voor iedereen die een Cricut in huis haalt. Je hoeft het boek niet te kopen voordat jij jouw Cricut koopt want dan kan het nogal overweldigend zijn. Maar zodra jij jouw apparaatje voor de eerste keer aanzet, wil je deze Cricut bijbel bij de hand hebben! Ik ben in ieder geval enorm enthousiast en hoop dat nog heel veel mensen creatief met Cricut zullen worden.

Deel deze post met jouw vrienden en familie!

Charlingual

Hoi, ik ben Charlie. Mij zou je kunnen kennen van de Online Handwerk Club of van mijn vele artikelen over Slow Living, Handwerken en Duurzaamheid. Ik ben altijd op zoek naar de mooie dingen in het leven en doe mijn best om op mijn eigen manier bewuste keuzes te maken. Wist je dat er iedere werkdag een nieuw artikel of nieuwe video online komt? Schrijf je in voor de nieuwsbrief en mis niks!

Volg mij online

Nieuwste blogs